ACADEMICA
’Too often we give children answers to remember rather than problems to solve’ Roger Lewin
Szabad fordításban ez annyit jelent; ahelyett, hogy hagynánk a gyerekeinknek, hogy problémákat oldjanak meg, mi inkább kész megoldásokkal tömjük a fejüket.
Hogy ez miért gond?
Mert nem tanítjuk meg őket gondolkodni. Sőt, nem is hagyjuk őket. Pedig a jelen és a jövő a kreatív, alkotó emberé. Nem kell az uniformizálás, erre ott vannak a robotok. Hogy az még messze van? Koránt sem. Sok mindent meg fog csinálni helyettünk, csak épp egy algoritmus szerint. A világ pont attól olyan vonzóan érdekes, hogy változatos, mindig, mindenütt más. Mert gondolkodó, kreatív emberek formálják.
![]() |
Ma már nem az a fő szempont, hogy mit gyömöszölünk be a diákok fejébe, hanem hogy mit csalogatunk ki onnan. Ez persze egy teljesen más hozzáállást kíván. Ahogy Lewin is mondja: adjunk nekik feladatot, problémát. Lehetőséget, hogy maga jöjjön rá, tapasztalja meg. |
Nem újdonság ez, csak a nagy rohanásban megfeledkeztünk erről. Könnyebb és gyorsabbnak látszó volt előre csomagolt dolgokkal ellátni őket. De a diákok ezt nem érzik komfortosnak. Bízzunk bennük, adjunk időt nekik a gondolkodásra. Olyan megoldásokkal tudnak előállni, amire mi sosem gondoltunk volna, de csak ezért ne utasítsuk el. Gondoljuk át mi is. Sokat tanulhatunk tőlük.
Felejtsük el a bezzeg az én időmben kezdetű mondatainkat. Ez már nem az az idő. Fogalmunk sincs, mennyire más kihívással kell megküzdeniük a mai diákoknak pár év múlva. Erre kell felkészülniük. A holnapra.
Az ACADEMICA egy hely, ahol a gondolat kiteljesedhet, ahol a vélemény szabad, ahol nem pedagógusként, csak moderátorként, mentorként vagyunk jelen. Együtt fejlődünk, teljesülünk ki.
Lehet ez nyelv, kritikai gondolkodás, saját út keresése. Együtt mindig könnyebb. Mi nem mondjuk meg a tutit, csak ajtókat nyitunk. Ezt nem tanfolyamok keretében tesszük, hanem csoport-találkozók formájában. A csoportokat is tagjaink alakítják szabadon. A legjobb hely olyan diákok számára, akik nem érzik komfortosnak a merev struktúrákat, ahonnan kilógnak, mert kicsit másnak érzik magukat. Érdeklődésüknek megfelelő csoportokat alakítva végre kényelmesen, barátok közt találják magukat, miközben megtalálják a saját jövőbe vezető útjukat.
Az ACADEMICA ebben is partner. Kiterjedt kapcsolatrendszerünkkel segítünk az egyetemi felvételikben főként külföldön, tájékoztatást adunk a lehetőségekről.
![]() |
Jusson eszünkbe, hogy segítettük, bátorítottuk lépéseiket az ismeretlen felé. Szülőként most is ez a feladatunk. Az Academica partnerséget jelent a szülőknek is ebben a folyamatban. |